Ny era!

Jag är tillbaka i min gamla blogg, så det kan gå=)
Har bloggat extremt lite det senaste och det enda jag kan skylla på är att jag har jobbat väldigt mycket. Jag använder det som ursäkt, men det gör den inte osann. Har tydligen jobbat 202h i November- Crazy guy om ni frågar mig! Hur i hela fridens namn kom jag upp i det? Aja, Espresso house är en galen och otroligt rolig arbetsplats så med en spontan gissning så här en decemberkväll så gissar jag att det är därför det inte känns som att jag har jobbat SÅ mycket.
Just nu ligger jag i min säng och spanar runt i det otroligt stora virtuella universum internet, och tanken slår mig;
Imorgon är det ett år sedan jag åkte till Indien. Mitt livs resa, volontär i en månad i ett utav Indiens fattigaste områden. Hur i hela fridens namn har det gått ett år?
Don't get me wrong, jag har upplevt OTROLIGA grejer under året som gått, men ändå. Det känns som att ju äldre man blir desto snabbare går tiden. Någon som känner igen sig?
Men när jag låg här och funderade på allt jag upplevde i Indien kom jag på hur många konstiga och lärorika grejer jag faktiskt fick se, lära mig och känna på. Det var sannerligen inte likt studentresan till Alanya om man säger så..
Så därför tänkte jag att jag ska berätta min historia om vad jag upplevde i Indien, några bitar varje dag, så ni kan läsa om vad jag fick se. Allt började med att jag skulle komma på ett projektarbete i skolan, eftersom jag var ordförande för FN föreningen på skolan ville jag göra något i den banan. Svaret på min egen fråga blev Volontärarbete. Så för er som inte vet så åkte jag till Indien i en månad och volontärarbetade i ett område som hete Banjara Basti, där bodde de kastlösa, de fattigaste och mest behövande. Vi, mina kompisar, våra guider och jag, hade health care där man gick runt och kollade hälsan på så många som möjligt samt försökte lära dem vikten av hygien. Senhade vi också skola där vi skulle lära barnen engelska och matte, allt för att förbereda de fattiga barnen för Goverment school.
Så håll i er, för i de närmsta kommer ni får höra om min berättelse, min historia och mina ord om Indien.
Kram och god natt=)

Kommentarer
Postat av: André

Vänta bara till du närmar dig 30! Då rullar tiden så snabbt att du ens hinner blinka :)

2011-12-14 @ 07:15:26
URL: http://riseofandre.se
Postat av: Mamster

Eller drygt 40, då hinner du inte med för tiden går alldeles för snabbt. Du har tur att det dröjer några år till innan du är där! ;) <3

2011-12-14 @ 17:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0