Like Cherry's on top

En sak som har fått mig konfunderad under en ganska lång veckoperiod är frågan varför alla människor är så himla sura hela tiden. Jag tror i alla fall inte att jag är exeptionellt mer positiv än den vanliga svensson, även om jag har infall som kan överträffa de flesta, men just nu känns det som att mänsklighetens humör har tagit en rejäl dipp.


Jag snackar om otrevliga pensionärer, ignorerande business-människor och tykna ungdomar. Vart man än vänder blicken på stan så möter man med största sannorlikhet otrevlighetens ansikte. Bara skepnaden av otrevligheten kan för mig förstöra en hel dag, så därför uppmanar jag er läsare att le! Le tills dina smilband inte klarar med, le till trevlighetens slöja sköljer över de sura själar som befinner sig på vår jord. Vi har så himla mycket att vara tacksama för att det inte borde spela någon roll i fall en dag skulle falla in på oturens spår. Ibland blir saker lite tokiga, jag brukar mest skratta åt det och det brukar räcka. Så dagens ordspråk får bli:


Fake it till you make it- le även om du är sur, det hjälper =)


Peace and love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0