En bra dag helt enkelt!


Det är inte särskilt svårt att få en bra dag.
Sitter ofta och funderar på pendeln hur otroligt lätt det är att bara le och automatiskt få en bra dag. Vi omges dock av väldigt negativa människor, människor som inte har lika lätt att se det klara ljuset och de positivas lättnad, och då kan det bli svårt att koncenterar sig på att själv vara glad.
Så idag bestämde jag mig för att så fort jag möttes av någon som inte såg så glad ut skulle jag le och tänka på något som jag verkligen tycker om! Detta var vad jag kom fram till:
1. Mitt bästa jobb hittills: Barista på Epresso House.
2. Mikael är världens bästa pojkvän.
3. Scrubs är den bästa tv-serien någonsin.
4. Hitta Nemo måste ju bara vara en utav de bästa filmerna som någonsin gjorts.
5. Goo goo dolls rockar fett. Sympathy kan få vilken surkart som helst på bra humör.

6. Jag har verkligen världens skönaste arbetskamrater.
7. Jag är extremt tacksam över att jag själv oftast ser det positiva

8. Jag älskar verkligen att åka tåg. Att sväva över marken i hög fart och samtidigt kunna luta sig tillbaka och njuta
9. Annorlunda människor gör mig glad. Folk som vågar vara annorlunda, och som är det för att det är så personen är och inte för att bara vara annorlunda.
10. Klassisk musik har tagit över min själ och förskönat den med alla sina talrika kompositioner. En gener som är gravd underskattad i dagens samhälle tyvärr.
Hur bra känns det inte när man tänker på allt som gör en glad, allt som får en att fortsätta gå, allt som gör en lång arbetsdag rolig eller ett träningspass möjlig. Vi har allesammans, varje dag otroligt många möjligheter till att göra allt till det bättre. Vi kan alltid välja attt ha tålamod när någon råkar göra fel, vi kan välja att inte vara sura på den som övningskör och vi kan välja att ha ett bra humör.
Frågan är bara, vad är det vi oftast väljer?

Kommentarer
Postat av: Julia

Hitta Nemo<3

2012-01-24 @ 22:39:08
URL: http://ytligtgemytligt.devote.se
Postat av: Häxan surtant

Du glömde att du har världens bästa föräldrar! :(

2012-02-07 @ 17:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0